RTÜK’ten Yangınlar İle İkazlara Uymayan Kanallara Ceza

Geçtiğimiz haftalarda ülkemizde yaşanan orman yangınları, tüm ülkenin gündemine oturmuştu. Radyo Televizyon Üst Heyeti ise orman yangınları ile ilgili iki kere yayın unsurları hatırlatan ihtar yapmış ve bu prensiplere uymayan kanallara yaptırım uygulayacağını açıklamıştı.

Bugün RTÜK tarafından yapılan açıklamaya nazaran, haftalık olağan toplantıda izleme raporları incelendi. Yapılan incelemeler sonrasında ise orman yangını ile ilgili ikazları dikkate almayarak kaos ve manipülasyon haberleri yapan kanallara idari para cezaları ve yaptırımlar uygulandı.

RTÜK tarafından ceza alan kanallar

6a17ce6abc562f30fd8c839dae230fce6d3f34b2

RTÜK, yangın haberleri dışında farklı kanallara farklı durumlar sebebiyle de yaptırım kararı aldı. RTÜK’ün açıklamasına nazaran ceza alan kanallar ve uygulanacak yaptırımlar şu formda;

  • FOX Ana Haber’in orman yangını ile ilgili yayınlarının, kriz anında haber almak isteyen izleyicileri kaygı, panik, endişe ve infial yaratacak biçimde haber yapılması sebebiyle idari para cezası uygulanacak.
  • Tekrar FOX TV’de yayınlanan “Aşk Mantık İntikam” isimli dizide cinsiyet eşitliğine karşıt düşen ve bayana karşı ayrımcılığı besleyen aşağılayıcı tabirler kullanılması sebebiyle kanala, üst huduttan para cezası ve programın kaldırılması cezası verildi.
  • KRT’de yayınlanan “Şimdiki Vakit” programında yayın konuklarının orman söndürme çalışmalarıyla ilgili Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli ve hükümeti amaç alan, hakaret derecesine varan tabirleri sebebiyle idari para cezası verildi.
  • KRT’nin ana haber bülteninde, kamusal yayıncılığın gereği olan sorumlu ve sağduyulu halleri göstermedikleri gerekçesiyle de idari para cezası verildi
  • Ayrıyeten Üst Konsey, tüm televizyon kanallarının ortak imzaladığı “Yayıncılık Etik İlkeleri”ni hatırlatmasını tehdit ve sansür olarak gösteren “Haber Faal” programı nedeniyle KRT kanalına idari para cezası verilmesine karar verdi.
  • TELE 1’deki “Gün Başlıyor” programına konuk olan Can Ataklı’nın hükümetin yangınlara müdahalesi ile ilgili küçük düşürücü, aşağılayıcı ve iftira niteliğindeki tenkitleri nedeniyle kanala idari para cezası uygulandı.
  • TELE 1 ana haber bülteninde, yangınla ilgili abartılı sözlerin halkı panik ve dehşete sevk edebileceği ve toplumda infial yaratabileceği münasebeti ve yayında kanun ihlali yapılması nedeniyle kanala idari para cezası verildi
  • TELE 1’de yayınlanan “4 Soru 1 Karşılık” programının konuğu Merdan Yanardağ’ın RTÜK üyeleri ve liderine yönelik kelamları nedeniyle kanala idari para cezası verildi.
  • Haber Türk’te yayınlanan ve Fatih Altaylı’nın sunduğu “Teke Tek” programında, Fatih Altaylı’nın kimi tıp tabipleri hakkında söylediği tabirler nedeniyle kanala idari para cezası uygulandı. Ayrıyeten kanalın ana haber bülteninde orman yangınları ile ilgili yayın ihlali gerekçesiyle idari para cezası uygulandı.
  • Haber Türk’te yayınlanan “Açık ve Net” isimli programa konuk olan Turan Aydoğan’ın Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan hakkında sarf ettiği kelamların yayınlanması gerekçesiyle kanala idari para cezası uygulandı.
  • Halk TV’de yayınlanan “Kayda Geçsin” programındaki konukların orman yangınlarıyla alakalı tabirlerinin toplumu dehşet ve paniğe sürükleyecek, kaygı ve tansiyonu arttırabilecek sözleri nedeniyle idari para cezası verildi.
  • Halk TV’de yayınlanan “Medya Mahallesi” programının 3 farklı kısmında yayın unsurlarının ihlali tespit edildiği için kanala idari para cezası verildi.
  • TR 35’te yangın ile ilgili haberlerin, yayın unsurunu ihlal ettiği gerekçesiyle idari para cezası verildi.
  • TV8’e PSV Eindhoven-Galatasaray maçında birçok defa ruhsatsız ve yasa dışı bahis sitelerinin reklam yayınlarına yer vermesi nedeniyle idari para cezası verildi.

Yorum yapın